Terug naar het nieuwsoverzicht

Terugblik op 2023

15-01-2024

We kijken positief terug op een goed en druk jaar waarin vele hoogtepunten hebben plaatsgevonden. Van de succesvolle opening van twee nieuwe parkeergarages tot omvangrijke renovatieprojecten, voortdurende digitalisering en de verbetering van onze dienstverlening op zowel de service als ons aanbod van producten. Wij danken onze toegewijde medewerkers, gewaardeerde opdrachtgevers en partners voor het gestelde vertrouwen en de prettige samenwerking gedurende het afgelopen jaar en kijken ernaar uit om in 2024 samen verder te bouwen aan onze missie: het realiseren van hoogwaardige en betaalbare parkeeroplossingen voor onze parkeerders.  

 

 Upgrade van Interparking Lijnbaan Rotterdam afgerond

Interparking Lijnbaan startte in januari 2023 met de tweede fase van de upgrade. Na de grote upgrades in 2022 van de entree, uitbreiding van parkeerplaatsen en laadcapaciteit, zijn er in 2023 jaar verdere werkzaamheden uitgevoerd om de liften te vervangen en het trappenhuis volledig te renoveren om een frisse en uitnodigende uitstraling te garanderen.

Start grootschalige renovatie van WTC Rotterdam 
In augustus is de renovatie van parkeergarage WTC van start gegaan. Alle vloeren zijn inmiddels voorzien van een nieuwe coating, de parkeerplekken zijn verbreed en de rijrichting is aangepast om de doorstroming van het verkeer te bevorderen. Het komende jaar wordt er een parkeergeleidingssysteem geïnstalleerd en volgt er een uitbreiding van de elektrische oplaadpunten. Daarnaast worden de mindervalidenplekken gecentreerd en er komt een voetgangersverbinding naar de Air offices (het kantoorgebouw tegenover de parkeergarage). Tot slot wordt de gevel bekleed met 400m2 planten.

Parkeren zonder cash en ticket
Het afgelopen jaar zijn in Nederland zes extra locaties omgebouwd tot cashless parkeergarages: IJdock, Lijnbaan, Markthal, Museumkwartier, IJ-Oever en Mediamarkt . Deze upgrade resulteerde in operationele en beveiligingsverbeteringen. Parkeergarages JBZ en Willemspoort zijn daarnaast ook geüpgraded naar ticketless locaties. 

Betere bereikbaarheid klantenservice tijdens piekuren
Om de service aan onze klanten tijdens deze piekuren te verbeteren, heeft Interparking Nederland een Nederlands callcenter gecontracteerd voor de afhandeling van overflowgesprekken. Het merendeel van deze oproepen heeft betrekking op tarieven,  doorrijhoogten en producteninformatie. Onze callcenterteams zijn volledig getraind om deze vragen snel en effectief te beantwoorden. Het resultaat is een verbeterde klantenbeleving met snellere afhandeling.

Verbeterd inzicht en minimale storingen dankzij nieuw besturingssysteem meldkamer
In 2023 werd een geavanceerd besturingssysteem geïntegreerd in de meldkamer. Deze tool traceert nauwkeurig het aantal, de duur en het type oproepen in de controlekamer en biedt een live dashboard met oproepen en productiviteit per bureau. Bovendien verstrekken de geavanceerde rapportagefuncties inzicht in verstoringen, terugkerende problemen en gebruikersfouten, waardoor het management doelgerichte actie kan ondernemen om herhaling op te lossen en te voorkomen.

Zorgeloos parkeren op nieuwe locatie Willemspoort

Deze nieuwe parkeergarage, met 350 parkeerplaatsen, is gelegen in Den Bosch en volledig in eigendom van Interparking. Via twee gescheiden wokkels kan het verkeer eenvoudig stijgen en dalen en wordt er in de gehele garage eenrichtingsverkeer gehandhaafd. Voor bezoekers is het mogelijk om eenvoudig in en uit te rijden op basis van kentekenregistratie, waardoor tickets en contant geld overbodig zijn geworden. Hierdoor kunnen bezoekers de garage sneller betreden en verlaten. 

 Willemspoort Den Bosch


Integratie van Apple/Google Wallet voor online reserveringen

Klanten kunnen nu hun reserveringen moeiteloos opslaan in de Apple Wallet en Google Wallet apps. Hierdoor hebben gebruikers altijd snel toegang tot hun reserveringen, wat vooral handig is bij parkeergarages met QR-code toegang of als extra back-up voor kentekenherkenning.

Digitale parkeervalidatie vervangt papieren vouchers
Bedrijven kunnen het parkeren voor hun klanten of bezoekers faciliteren door hun parkeerplaats digitaal te valideren via ons web-based portaal. Klanten kunnen, na validatie, de parkeergarage direct verlaten zonder dat ze langs een betaalautomaat hoeven te gaan. Dit nieuwe product bespaart op de productie en distributie van papieren parkeerbonnen, terwijl de klant tijd bespaart op de orderafhandeling. Een win-win!

Verbetering van interne communicatie middels digitaal platform
Interparking Nederland lanceerde eind oktober het innovatieve communicatiemiddel ‘Oneteam’. Via deze gebruiksvriendelijke app kunnen teamleden collega’s sneller en efficiënter informeren over het laatste bedrijfsnieuws. Het resultaat is een team van betrokken en enthousiaste medewerkers.